Jangan Lupa Baca Noooo......

Perhatian... perhatiannnn!!! kalau rasa nak polo.. polo jee.. jangan dok gatai2 paksa aku polo hangpa balik..
tak pasai kena sekeh sebanyak 253 kali tanpa henti... hahaha...
kalau rasa nak polo aku... boleh add kat dashboard masing2... harap paham kot no...
tak paham boleh main jauh-jauh...

Aku nak cari kawan saja.. musuh sila berambussss.....

Monday, 27 June 2011

Teori kawan aku mengenai ais.........

Assalamu'alaikum semua warga kota juga warga bukan kota... yang di rumah tu bangun la weh... yang di opis tu... kerja jangan abaikan... apa aktiviti hari ni... apa? nak g ceramah israk mikraj.. alhamdulillah.. esok jangan lupa.. banyak masjid dan surau-surau buat majlis... rugi sapa yang tak sertai....

Sapa yang suka minum air yang ber'ais'... ais blended.. ais krim dan segala macam ais kat dunia ni... Pergghh.. bukan apa... aku nak cerita sedikit kisah masa aku sekolah rendah dulu ni... tentang teori asal-usul ais yang dikemukakan oleh kawan aku.... aku harap korang teruja....

Masa sekolah rendah... alhamdulillah... aku dok kat kelas depan sekali la... kadang turun sikit.. kadang naik.. tapi tak pernah la nak dok kelas belakang... jadi.. aku ni bergaul dengan kana-kanak rebina yang verdik pandai.. cuma aku ja yang nakal sikit....

Satu hari... member aku dengan secara spontannya cerita mengenai ais... macam mana ais terjadi...  sebab kanak-kanak rebina cerdik pandai... semua member-member rebina pon bagi perhatian....

Kalau hangpa nak tau.. ais ni terjadi akibat daripada suhu panas yang terlampau panas sehingga menyebabkan wap menjadi beku.. maka terjadi la ais.... perghhh... member aku tu dah mengeluarkan fakta dia....  kalau tak caya... jom tengok bukti yang dikemukakan oleh kawan aku.....












Nampak tak kat atas tu.... ais kacang yagn direka khas oleh aku.. lawa tak.... jadi.... ce tengok... buktinya.... ais mengeluarkan asaaaappp....... hampes punya kawan... mujur la aku tak percaya ajaran sesat yang dia bawak.... kalo tak.. hancusss.....

9 comments:

waeda alias said...

hahaha. skola mne dulu? pandai naa kanak2 kt sana. hehehe

ukhti syikin said...

nampak sangat lah mudah terpengaruh... vanilla shake jOm... hahaha

Rain said...

xketaq tgn ka lukih guna paint?..

ais ni kesan dia terasa bila dh tua2... mudah lenguh2.. --> pegawaai kesihatan he

Lieyly ︱ Alia said...

ishh3 , sngt lah pndai..HAHA !
kalau tidak ajaran sesat neyh kawan haru hijau bwak :D

Cikya said...

cikgu kat tuisyen dulu cerita. macam mana ais dapat nama ais..
omputih bawak ais datang malaya.
pastu orang kampung sentuh jer sebut "aish", "aisk" sebab sejuk..
maka terjadilah nama ais..
hahaha :D

misspurple said...

kreatif :)

Suria said...

ish..awat lain mcm ja aku tgk aiskacang tu weh.? xpenah pon nmpk org draw aiskacang ada asam melainkannnnnn.....hahahhahaha :P

perondajaketbiru74 said...

memang betui jgk teori kwn hang tu...tapi lain dimensi...

azi nur said...

perghhhhhhhhhhh!!!!!!!! ko dah lawan sipu...hahaa