Jangan Lupa Baca Noooo......

Perhatian... perhatiannnn!!! kalau rasa nak polo.. polo jee.. jangan dok gatai2 paksa aku polo hangpa balik..
tak pasai kena sekeh sebanyak 253 kali tanpa henti... hahaha...
kalau rasa nak polo aku... boleh add kat dashboard masing2... harap paham kot no...
tak paham boleh main jauh-jauh...

Aku nak cari kawan saja.. musuh sila berambussss.....

Friday, 10 June 2011

PEKIDA = Gengster Melayu.........!!!

PEKIDA nak saman pengarah filem plak... gempar jugak kan.. kekeke... ahh... itu lantak korang laa... Okay.. korang tau tak apa itu PEKIDA....?? tatau ke? PEKIDA tu ialah sejenis makanan ringan yang di gemari oleh kanak-kanak riang... kekeke.... gurau ja noo... abang long.. ayahanda.. bonda.. appa amma.. jangan saman gua okay....



PEKIDA ialah PERTUBUHAN KEBAJIKAN DAN DAKWAH  ISLAMIAH MALAYSIA atau PEKIDA MALAYSIA... gempak tak nama tu... 


Selama korang hidup kat dunia ni la kan... apa yang korang tau mengenai pertubuhan 'DAKWAH ISLAMIAH' ni....? Pukul orang? bunuh orang? gengsterism?


Betul tak... kebanyakannya berbentuk negatif... aku pun tak tau.. di mana dakwahnya? di mana islamiahnya? kalo syarat masuk PEKIDA orang yang berama islam... apakah layak bergelar islamiah? Oppss... aku rasa ia lebih kepada semangat 'assobiah'.... 


Tapi pelik juga... katanya nak tolong melayu... tapi yang selalu dok pukul ke.. gaduh kee.. dengan orang melayu jugak... demmm.... itu yang lucu lagi lawak mengalahkan maharaja lawak tu... apppeeee pon tak blehhh....


Sori la... peringkat teratas selalu sangat nak menyangkal... membantah... kononnya itu bukan kumpulan mereka... sepatutnya pengisian mereka itu mesti jelas... di mana dakwahnya.? apa yang mereka dakwahkan? Jangan memper'kuda'kan agama... jangan berselindung di sebalik agama.... 


Jika ianya pertubuhan dakwah... tunjukkan... buktikan... jangan mengeluarkan produk-produk samseng jalanan... gengter.... mat rempit... kaki pukul.... itukah dakwah kalian....di mana amar ma'ruf nahi munkar kalian?? iman takwa?? semuanya hanya pada LOGO kalian....  itu bushittt...


Kepada ayahanda bonda abang long kak long mak long pak long amma appa... aci... pantau la pergerakan anak buah kalian.... memalukan bangsa dan agamaaa.... bagi aku.. takde satu kepentingan pon PEKIDA ni.... tak tau apa yang mereka buat.... gengster di sebalik pertubuhan berdaftar? tepuk dada tanya selera... masakan pokok bergoyang kalo takde monyet.... kah kah kah....


Opppsss terlupa.... bab buka buah yang sampai nak saman2 tu... korang leh ushar kat youtube.. bersepah... harap PEKIDA leh 'SAMAN' budak-budak tu.. kekekeke....

Nak tau lebih lanjut apa itu Pekida... -----> PEKIDA MALAYSIA

3 comments:

NAZREE said...

PEKIDA..wowow..parti rakyat jiwa melayu ini kalau diteliti motif sebenar penubuhannya adalah untuk melayu semata-mata. Yang gangsterisme ni boleh diibaratkan sebagai side aktiviti dia. HaHa..cakap banyak kat sini nanti timbul isu pula..HaHa.

Apa yang penting adalah, hidup kau adalah hidup kau dan hidup aku adalah hidup aku. Tu je, tak perlu kacau diorang...HaHa

Haru Biru said...

Nazree: ntah.. tatau nak komen... kekeke... matlamat dan tujuan mesti jelas... banteras gengsterisme... :p

penjajah minda said...

singgah