Jangan Lupa Baca Noooo......

Perhatian... perhatiannnn!!! kalau rasa nak polo.. polo jee.. jangan dok gatai2 paksa aku polo hangpa balik..
tak pasai kena sekeh sebanyak 253 kali tanpa henti... hahaha...
kalau rasa nak polo aku... boleh add kat dashboard masing2... harap paham kot no...
tak paham boleh main jauh-jauh...

Aku nak cari kawan saja.. musuh sila berambussss.....

Friday, 10 June 2011

Pantang Larang : Jangan Menyanyi Semasa Memasak Nanti....

Korang suke menyanyi tak? mesti suka punya kan.. hah.. yang terkinja-kinja angkat tangan tu pesal... aku tau la ko suke menyanyi... exited je dia.... cewaaahh.... ni aku nak cerita pasal pantang larang orang tua-tua dulu... bab menyanyi....

Semua orang tau kot noo... mengikut kitab tajuk muluk muka surat 184 baris ke 63...

"mengikut kepercayaan orang tua-tua dahulu kala... mereka melarang anak gadis mereka menyanyi sewaktu memasak kerana di khuatiri mendapat jodoh dengan orang tua.."
lebih kurang macam tu la ayat dia.. kekekeke...



Mesti ada yang kata.. arghh... karutt... itu lantak korang.. okay.. . tapi kan setelah aku interview seorang artis terkenal.. dia kata dia telah melanggar pantang larang ini.. akhirnya.. beliau telah berkahwin dengan seorang Datuk... iaitu Datuk K... kah kah kah (gurau ja noo...)

Pantang larang orang tua-tua dahulu sebenarnya punya maksud yang tersirat... jadi mereka suka menakut-nakutkan golongan muda dengan cara mengadakan pantang larang... antara salah satu sebabnya ialah... jeng jeng jengggg......

Takut air liur korang tersembur masuk dalam makanan... kah kah kah... kalo aku tau.. ish.. geli wooo..... lagipun tak manis di pandang orang bila menyanyi kat dapur... tak sopan gitu.. auuww...


Daripada korang buang masa menyanyi... lebih baik korang zikir.... baca doa ke... semoga makanan tu berkah... pahala pon dapat .. kan... kekeke....



10 comments:

tiefazatie said...

nice n3 laa..=)

hudahassan ^^ said...

klu nyanyi time bsuh bju ade pntg larang ark ? ala2 bsuh bju tepi sungai gituh . pastuh anak raja dgor . hahaha .

Haru Biru said...

tiefazatie : tenkiu2.....


huda: nak tau pantang larang dia.. sila basuh baju sambil berkemban.. kah kah kah...

ZALEHAZAINUDIN said...

hahaha , comel gila entry . lawak kowd :P

♥ Princess ♥ said...

hehehee nice entry...xthn nk gelak....

Haru Biru said...

zaleha: comeyy ke.. adeh... hodoh je tu.. kekeke


Princess: sila gelak guling2.. kekekeke

hudahassan ^^ said...

adoyai . mcm mngundang orang nak skodeng jek . haha .

Suria said...

mak aku kata jgn dok dpn pintu
nti org nak mai masuk minang patah balik..kahkahkah

teruk betoi lagu tu kalo nak menakutkan anak pun..huhu

Haru Biru said...

huda: try la dulu kalo nak tau... kaah kah kah...


Suria: hahaha.. aku rasa kalo ko tunggu depan pintu dengan wajah yang serabai.. orang tgk pon lariiii.. hahahaha

Lieyly ︱ Alia said...

kalau tgh goreng ikan smbil beletiaq kt adk xpa kan..hahaha !