Jangan Lupa Baca Noooo......

Perhatian... perhatiannnn!!! kalau rasa nak polo.. polo jee.. jangan dok gatai2 paksa aku polo hangpa balik..
tak pasai kena sekeh sebanyak 253 kali tanpa henti... hahaha...
kalau rasa nak polo aku... boleh add kat dashboard masing2... harap paham kot no...
tak paham boleh main jauh-jauh...

Aku nak cari kawan saja.. musuh sila berambussss.....

Wednesday, 22 June 2011

Bunyi Larian Atas Bumbung

Pertama-tama sekali kalo korang ingat ni cerita seram yang macam sebelum ni... ohh.. korang silap la... ni pengalaman aku ngan member aku ni.. aishhh.. awat tiba-tiba perut aku pun rasa semacam dah ni.. efek daripada cerita aku ke.... takpe2.. aku teruskan jugak.... aishh.. macam dah blog cite seram plak...

............................................................


Kat kampung aku ada satu pondok yang dibina khas untuk melepak sambil bermain dam haji... kira yang melepak kat situ bukan calang-calang la.. termasuk la aku... kalo nak try sepapan dua boleh la isi borang...

Tak kira siang atau malam.. mesti ada orang melepak kat situ.... tapi satu malam tu... aku dengan Zairul ja ada kat situ... lama jugak kitorang melepak kat situ sambil tunggu member lain.. mana tau dorang datang... tunggu punya tunggu sampai lebih pukul 12 dah... aku tengok muka member aku semacam dah...

"Zairul... hang kenapa?"
"aaa... aa... aku sebenarnya takut nak balik rumah.... hang boleh teman aku ak?"

Cehh.. buat suspen je.. aku ingatkan kenapa...

"Haru... aku mengantok la...."
"takpa2.. hang tido dulu"

Aku pon baring sambil berangan...

"tappp.... tapp... tapppp....." dengar bunyi sesuatu berjalan atas bumbung atap rumbia.... Aku tengok muka Zairul dah pucat dah...

"tap tap tap tap...." makin laju mende tu berlari..... bulu tengkok aku waktu tu dah meremang dah... Zairul tersentak terus duduk.....

"err... Haru.... hang dengar tak?" Zairul tanya aku separuh berbisik dengan muka pucat...
"erk..... bunyi apa? aku tak dengar apa pon...." aku bagi ayat penyedap...

Waktu kitorang sedar mende tu takde bunyi plak.... hmmm... Pastu aku tengok Zairul pon baring balik.... tengah dok layan perasaan je... dengar bunyi lagi..... aku dah rasa tak sedap ati dah waktu tu.... bunyi tu makin menjadi-jadi plak.....

"Zairul.... hang rasa depa semua p mana ek...." saja aku tanya nak kurangkan rasa takut.. Zairul dah berdiri dah waktu tu...
"err..... err... aku rasa kat kedai tom yam kot....." Zairul nak blah dah dari pondok tu....
"hah.. jom kita p sana.....mana tau depa ada kat sana"

Laju aku tengok Zairul jalan.... takot betol dia... biasa la.. jalan kampung.. gelap beb.... sampai kat satu kawasan rumah buruk tu....  memang keras jugak tempat tu... nak lalu kat situ je.. Zairul terus lari tinggalkan aku.. cilakak betol..

..................................................................................................

Keesokan hari... macam biasa la kitorang lepak kat situ... perghhh.. bukan main lagi member aku tu dok gebang. cerita semua nak gempak je.. padahal muka dah cuak habis....

"hangpa tau tak tu bunyi apa?" tanya member aku yang sorang lagi...
"tah.... mana la kami tau..."
"kalau hangpa nak tau.. tu sebenarnya bunyi tikus la......"

Padan muka kena gelak secara berjemaah.. tapi tak tau la tikus ke apa.... ngeeee

11 comments:

ukhti syikin said...

tu la dok rajin melepak sangat.. haha... ngan tikus pon takut ka :-"

Lieyly ︱ Alia said...

bukan tikus tuh , hantu lah..
HAHAH ! penakot jgk noh :D

cik bulan said...

cantik rumah..nak sain..hak3

nurathirahkaman said...

itu biasa...tambah kalau rumah ada siling..

nurfatiha blacky said...

amboiiii. awattt citee serammm sesangat nie. takut den. hahaha

b a m b a m ' s said...

mana dia tahu tikus.. dia bukan ada kat tmpt kejadian pon??!! kekekekeke

perondajaketbiru74 said...

tu mmg tikus ler berlari tapi masa gua sekolah dulu mmg betol kat asrama tu kat tingkat atas ade bunyi orang tgh kawat memang seram sangat. Siasat punya siasat sekolah tu bekas tapak Jepun potong kapla bro...

waeda alias said...

hangpa semua nie pemikiran mistik tol lah. hahaha


p/s: xbek lah hng kata karya aku cam adik hang. comel pa jadi kanak2 jap. muahahaha :P

Cikya said...

Isk. Ko tak tahu..
Keris berpenunggu pom boleh buat bunyi orang berjalan atas bumbung taw..

Tapi pape pom. Ada orang cakap kalau kat rumah bunyi orang berjalan, kemas perabot, itu jinn..
Wallahua'lam..

Cikya said...

Isk. Ko tak tahu..
Keris berpenunggu pom boleh buat bunyi orang berjalan atas bumbung taw..

Tapi pape pom. Ada orang cakap kalau kat rumah bunyi orang berjalan, kemas perabot, itu jinn..
Wallahua'lam..

niena shopping2u said...

kt asrama sy ni, slalu dgr org main syiling, bukan tikus tau.. waktu magrib dia tumbuk lesung.. huhu, dah kalis pn bnda tu