Jangan Lupa Baca Noooo......

Perhatian... perhatiannnn!!! kalau rasa nak polo.. polo jee.. jangan dok gatai2 paksa aku polo hangpa balik..
tak pasai kena sekeh sebanyak 253 kali tanpa henti... hahaha...
kalau rasa nak polo aku... boleh add kat dashboard masing2... harap paham kot no...
tak paham boleh main jauh-jauh...

Aku nak cari kawan saja.. musuh sila berambussss.....

Sunday, 12 June 2011

Aku seorang separuh kidal...... korang tau ke separuh kidal?

Tersebutlah kisah pada zaman batu separuh zaman logam... ada seorang kanak-kanak yang comel lagi hensem bergaya... ceewaah.... tapi dia sedikit Haru Biru... ngeeee...

Sejak azali lagi beliau terkenal dengan kerajinannya.... bangga woo... sambil kembang lobang idung yang sedia kembang... beliau sangat rajin belajar.. hinggakan kera sumbang di belakang rumah beliau sangat jeles dengan kerajinan beliau... kagummmm....




Lihat.. beliau sangat rajin bukan... korang semua mesti sangat teruja dengan kerajinan beliau kan... jap2... korang jangan jeles ok.... tapi kan.. nak di jadikan cerita... pada satu hari.. sedang beliau berlagak terer sambil belajar.... tiba-tiba..... !!!!!! wat heppen.... hahhhhh.... jeng jeng jenggg......



Beliau telah di 'sound' oleh mak beliau.... sebab tulis guna tangan kiri...  sedih tak... korang jangan nanes tau... sob sob sob...  setiap kali beliau tulis guna tangan kiri.. setiap kali itu juga jari beliau akan di ketuk sebanyak 283 kali ganda kuasa kuda... auuwwww.. akit tauuuuu.... opps... rileks2....

Sejak dari hari itu beliau telah berubah.... menulis menggunakan tangan kanan... TAMAT... hahaha....

.............................................................

Macam ni la cerita yang mak aku cerita kat aku... kenapa aku jadi separuh kidal...  aku tulis guna tangan kanan... tapi kalo aku nak pegang pisau ka... pegang gunting ka.. pegang barang lain.. mesti guna tangan kiri... spesel tak aku.... kagum kan... 

Okay...  sekarang aku nak tanya soalan kat korang ni... aku akan tulis jawapan kat bawah... tapi korang jangan ushar plak.. tak menguji minda la kalo gitu.. soalannya berbunyi begini... perkara apakah yang tetap dilakukan menggunakan tangan kiri walaupun korang bukan seorang yang kidal? jeng jeng jenggg..... 



















jawapannya ialahhhhh






















rileks dulu




















scroll bawah lagi









































penat dak?


























okay2.. aku bagi jawapan
























jawapannya ialahh....























"BASUH BERAK"



Jangan bantah... aku reka2 je tuh.. kah kah kah.....

9 comments:

nurfatiha blacky said...

saya kidal jugak.tulis tangan kiri, klu maen badminton, pegang pisau tgn kanan..hoho

Kaseh Chempaka said...

aku basuh berak dengan kaki

tiefazatie said...

apaka???haha..sot awk nie..haha

Lieyly ︱ Alia said...

HAHA , haru biru apa pasai sama ah ?
alia xpenah tulis tgn kiri..dari kecik kanan , tpi bila pegang gunting , pisau , memang kiri...
kawan smpai pksa2 soh guna kanan , haha ! :D
kita serupa ^^
baosh berak xpyh hbaq ah , sapa guna tgn kanan kan ^^

Haru Biru said...

fatiha: aish.. terbalik lak kita.. ngeee....


kasih: kesian :|

Haru Biru said...

ifa: sot tu pandai kan? time kasih sebab puji.. hahahaa



alia: alia.. tok sah dok sama.. haha.. tu nak tiru la tu.. haha

HASNORWANI ... said...

wah kita serupa..setelah diketuk tgn menulis dgn kidal jadiknya..kite bertukr tls tgn knn...tp wat benda sema mudh amik dgn kiri dlu...haisyyyyyyy

Lieyly ︱ Alia said...

HHAHA , meh tgok meh sapa tiru sapa ^^ HAHA ! memang betoii kot cam tuh haru biru..

liyana said...

saya menulis tgn kiri..haha..
smpai skang tgn kiri