Jangan Lupa Baca Noooo......

Perhatian... perhatiannnn!!! kalau rasa nak polo.. polo jee.. jangan dok gatai2 paksa aku polo hangpa balik..
tak pasai kena sekeh sebanyak 253 kali tanpa henti... hahaha...
kalau rasa nak polo aku... boleh add kat dashboard masing2... harap paham kot no...
tak paham boleh main jauh-jauh...

Aku nak cari kawan saja.. musuh sila berambussss.....

Wednesday, 22 June 2011

Pantang Larang : Jangan Duduk Atas Bantal


Orang-orang dulu kata jangan duduk atas bantal.. nanti naik bisul... korang tau ke apa tu bisul? bisul sebenarnya takde kaitan dengan bisu... hatta orang bisu juga boleh terkena bisul.... dan bisul juga bukan sejenis makanan tradisional kaum tertentu..... bisul itu adalah sejenis penyakit yang bernama bisul....

Apakah semua ini hanya sebuah rekayasa? Mitos? Lagenda? maaf.. tiada kaitan dengan Lagenda Mahsuri ataupon motosikal Lagenda.... Setelah aku membuat rujukan dalam kitam Tajuk Muluk edisi terkini.. muka surat 143 perenggan yang nak dekat tengah2 tu.... ada menyebut tentang ini....

"anak-anak usah meletakkan bontot kamu dia atas bantal karena di khuatiri bontot anak-anak di tumbuhi bisul.... apa anak-anak.... bisulll.... yaaa bagussss sekali..."

Lebih kurang begitu la terjemahannya... jadi apa kaitan bontot, bisul dan bantal....? Kata isteri aku... ada seorang doktor pernah bagitau kat dia yang bantal mudah di hinggapi segala habuk, kotoran, hama dan lain-lain.. jadi bisul mudah di jangkiti...

Tapi korang jangan risau... aku telah menolak mentah-mentah pendapat tersebut.... tak logik.... kalau begitu pendapatnya... sepatutnya kepala dulu yang kena bisul.... betul? yeaaaa... semua sokong kan....

Jadi.... pendapat yang hampir-hampir benar adalah kerana... secara kebiasaannya bantal digunakan untuk meletak kepala.. jadi... bila meletakkan bantal di bontot. di kaki... dan tempat tak sepatutnya seolah-olah tidak sopan...

Okay... cuba bayangkan... korang duduk atas bantal... pastu.. terkentut..... proooottttt....... agak-agak nak tido ke atas bantal tu.... perghhhhhh bau telorrr.......

10 comments:

Lieyly ︱ Alia said...

hahaha , bau telorrr ~~

nurfatiha blacky said...

haha. dah buat lecehhh dah.

Mr iz said...

bole di sokon ni pendapat tu...he he he he... bisul nu bukan sangkut paut dengan bantal pun....sangkut paut dengan darah atau tisu kulit kot.. agaknya lah..he he he... lagi satu kalau dah nak kena bisul tu.. duduk atas tembok pun jadi juga..he he he he...bab bantal bau kentut tu...he he he he.... masin tu..he he he

Cikya said...

Alar, macam kusyen kerusi..
Puas baring, ambik jugak buat lapik kepala.
Ye dakk? :Duat lapik kepala.
Ye dakk? :D

waeda alias said...

aku kentot wangi. so xpe. wakaka

Ain Nadiah said...

pantang larang org dulu2 ni cuma x nak kte buat benda yg x spatutnya je kan. sebenarnye x bisul pun. bisul kebetulan je tu he

cik bulan said...

tudia...hat las tu..huih bntai tu satg..lalala~~

ukhti syikin said...

cam biasa buat jer kentut kat bantal ek :|

apik pehe said...

hahaha..abah aku selalu marah sbb tu tempat letak kepala..bukan letat punggung.hehee

muz said...

haha...ayat last tu, kalo aku tau bantal aku kena kentut aku bakar bontot orang tu...