Jangan Lupa Baca Noooo......

Perhatian... perhatiannnn!!! kalau rasa nak polo.. polo jee.. jangan dok gatai2 paksa aku polo hangpa balik..
tak pasai kena sekeh sebanyak 253 kali tanpa henti... hahaha...
kalau rasa nak polo aku... boleh add kat dashboard masing2... harap paham kot no...
tak paham boleh main jauh-jauh...

Aku nak cari kawan saja.. musuh sila berambussss.....

Thursday, 23 June 2011

Apa Kejadahnya Tu???

Assalamu'alaikum semua... bertemu lagi kita di hari Jumaat penghulu segala hari di dalam rancangan... Apa kejadahnya tu? ..... bawak bertenang semua....  hari ni kita nak bicarakan tentang PALAT.... korang semua tau apa kejadahnya palat tu?



Kalau sesiapa yang dah tau sila main jauh-jauh... okay.. jika sesiapa yang ada kamus bahasa melayu dewan bahasa dan pustaka edisi ke 4 boleh cari apa kejadahnya palat itu.....

Kalo sesapa yang tak tau.. ni aku nak bagitau.. ada beberapa  takrifan palat.... okay jom kita ushar....

"hang ni memang Palat betul laa..... apee pon tak bolehh...." - jika merujuk ayat ni.. maksud yang pertama ialah 'tak guna'.... maksudnya sesapa yang tak berguna haram satu sen pon.. boleh la korang guna perkataan Palat kat dia....

"Pak Abu telah mengikat anaknya si Mael pada kayu Palat kerana kenakalannya..... " - maksud kedua ialah kayu palat.. iaitu kayu pengapit tempat mengikat kaki budak-budak nakal (utk merotan tapak kakinya). Sebenarnya aku pon tak tau macam mana rupanya....

Maksud seterusnya.. ahaaaa.. yang ni yang aku nak cerita ni... dulu kat ofis lama aku... staff kebanyakannya orang cina.... jadi ada la sorang mamat cina ni... perghhhh.. aku tak tau la.. mungkin ada mereka jarang mandi pagi.. sebab kawan cina aku kat kolej pon tak mandi pagi jugak... tapi takde la macam mamat kat  opis aku ni... perghhhh bau telorr.... oppss.. silapp.. ni bukan telor dah ni... ni dah tahap telur kemburuk.... atau telur tembelang....

Selalunya lepas mamat tu masuk toilet memang takde sape nak berani masuk.. kena tunggu 5-10minit baru leh masuk.. sebab akan bau palat....  perghhhh.. jijik gile kan..... so sesapa yang termasuk dalam toilet lepas mamat tu masuk... dalam masa 3 saat mesti akan keluar balik dan bertanya "sapa yang masuk tadi...!!" mongek punya soalan.. dah tau tanya lagi... saje nak gosip la tu....

Berdasarkan cerita aku.. korang tau tak apa kejadahnya palat tu? ce teka.. ce teka... ce teka.... najis? salah... taik? salah jugak..... berak? salah jugakk..... okay2.. aku bagitau...

Maksud palat yang terakhir tu ialah najis yang terlekat pada kemaluan lelaki... selalunya ada pada kemaluan lelaki yang bukan Muslim.. kerana mereka tidak berkhatan.... bau dia .. pergghhhh najissss gile bau....

Jadi itulah antara hikmahnya berkhatan.... kepada yang bukan muslim tu... jagalah kebersihan anda... sekarang ni yang bukan muslim pon berkhatan jugak... nanti aku cite member aku nak berkhatan.... kah kah kah....


Buka sini nak tau maksud palat dari kamus dewan

12 comments:

misspurple said...

hehehe :)

Lieyda said...

err palat ye klu najis xbkhatan.klu kt klntn pgl kulut.wakakaka

ukhti syikin said...

aiyoooo... kotoq punya org cerita pasal ni :(... yek yek

waeda alias said...

soalan : hang pnh bau ka?

kalau penah... awat habat sgt? muahahaha

cik bulan said...

wei..hg ni lagu xdak bnda lain nak cerita la..aiya..mau kna sekeh pala putaq ni..=.=''..kot la cerita psai cik bulan tu segak ka..apa ka..pekdah la sikit..-.-

Miss Y and Her World said...

ohhh. yang last tu baru tau hari ni. apa lagi pi suruh dia berkhatan. hehe.

eh kalau ayat camni pulak apa maksudnya? 'hang jangan nak buat PALAT dengan aku'.

Bukan Yang Pertama
Kekasih Kau Ada Skandal?

Lieyly ︱ Alia said...

perghhhhh bau telor ah,,HAHA !!

otak memang haru biru sunnguh ,,

nak tau jwapan ah , ce teka ce teka :D

Cikya said...

Haha. Ape daa..
Budak cina kosmate aku memang tak mandi pagi. Dorg mandi malam/petang.
Kalau duk aras yang byk budak cina, tandas pagi lengang.. Hehe
Aisk. Cerita palat 1st time dengar.. :P

cik_sna said...

banyak nye maksud. entry ni sebenarnya nak kongsi maksud palat ke nak cerita si ofismate tu??hahahha

salam ziarah.
berjalan-jalan membuka minda

NUR AIN AZMAN said...

eeeeeeew, kotoq nyerr, HEHE

p/s : tlg aen leh?

http://officialaenlicious.blogspot.com/2011/06/life-is-so-colorful-photo-contest.html

Ain Nadiah said...

errkkkk hee <--- cume dapat cakap ni je. :P

nurfatiha blacky said...

owhh.hari ni baru tahu apa itu palat. wakakakaka