Jangan Lupa Baca Noooo......

Perhatian... perhatiannnn!!! kalau rasa nak polo.. polo jee.. jangan dok gatai2 paksa aku polo hangpa balik..
tak pasai kena sekeh sebanyak 253 kali tanpa henti... hahaha...
kalau rasa nak polo aku... boleh add kat dashboard masing2... harap paham kot no...
tak paham boleh main jauh-jauh...

Aku nak cari kawan saja.. musuh sila berambussss.....

Friday 27 May 2011

Kes lelaki ingin menukar nama perempuan....

Sedikit kegemparan melanda di negara kita gara-gara seorang lelaki menukar jantinanya dan kemudian membuat permohonan untuk menukar namanya.. reaksi kita? ada yang mengeji... ada yang mencaci.. ada yang menghina... ada yang menyokong... ada yang tidak mengambil peduli... "ah... itu urusan kau... tiada kena mengena dengan aku" mungkin itu yang mereka ucapkan...

Saat aku dikantor... kes ini juga menjadi topik perbualan... hangat bukan... kerana ini bukan kes kecil... ini melibatkan agama dan maruah...

"fuhh... ramai gile yang kutuk pompuan ni kat fesbuk..." kata Norman pembuka bicara..
"pompuan apanya.. dia kan lelaki.... mana pulak pompuan...." sampuk Yusri membetulkan bicara.

"emm... kesian kan dia tu.. sepatutnya kita membimbing dia supaya dapat halang perbuatannya... bukan dengan menghina dan mencacinya..." Maria yang baru sahaja tiba tidak mahu terlepas untuk memberi pendapatnya....

Topik perbualan bertukar ke arah yang lebih mengarut... cukup....

Setiap orang punya pandangan masing-masing... tetapi jangan sampai membelakangkan agama... itu yang penting.... pendapat aku lebih kepada membimbing dan terus memberi nasihat kepada beliau.... siapa kita untuk menghukum... ?


No comments: